Grannarna himlade..."

Grannarna himlade väl med ögonen när vi alla ser att mellan fortfarande har pyjamasen på sig när vi väl kommit till lekplatsen! Han var ju glad i alla fall och lyckligt ovetande om mitt misstag att lämna ombytet för dagen kvar hemma på bänken. Det hade aldrig hänt någon av mina grannar. Inte någon av någon jag känner när jag tänker efter. Men han hade ju i alla fall mössa, skor och jacka över pyjamasen.
Idag har det varit full rusch! Jag vet.inte varför det alltid känns så när jag är själv med barnen en hel dag. Det kanske innebär att S faktiskt gör en del här hemma och avlastar mig när vi är tillsammans och gör grejer? Hmmm, tål att tänkas på!
Annars känner jag väl igen mig i den där sången om Sofia som dansar go-go:
"Hon ska laga mat och duka och ta vara på sin sjuka
man när han vart ut med grabbarna å rumlat.
Pysslar om och lagar maten det är alltid fullt på faten
det är bara att gå lös på isterbanden.
Hon får sno å gno å städa ifrån måndag å till fredag
men när lördagmiddag kommer är det stopp.
Då får familjen tugga rester, hon ska ut med sin orkester
och på lördag-söndag ska dom spela opp"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0