Bebis imorgon

Jag börjar bli ordentligt nervös inför morgondagen nu... Har varit o lämnat barnen hos farmor o farfar, lyssnat på när S har förklarat att vi ska hämta en lillebror på tåget på morgonen inför Yngsta (som snart blir mellersta) och laddat alla kameror o vikt trosor o lagt ner i en kasse inför veckan. Ska man till sjukhus vill man noga gå igenom vilka trosor man ska ha med sig. Man vill inte ha porriga, inte för tantiga men sköna och underlivsvänliga. Man får ju anta att alla där inne ska se dem. Bomull är alltid bra men då i neutrala färger och absolut inte urtvättade! Ingen får tro att man är en fattiglapp som är på bb o ska ha sitt tredje barn.

Tänk, tredje barn. Dessa fötter jag har kunnat ana mot min mage, mot revbenen och mot kissblåsan ska nu komma ut i luften och jag ska få ta på dem med mina händer utan en mage emellan. Har han mina ögon? Vems läppar har han ärvt? När får jag se hans första gäsp och när ska han se mig rakt in i ögonen och undra om jag verkligen finns där?
Svaren får vi imorgon. Alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0