Skriftliga omdömen, lärare som jag är...

Sitter och skriver ca 470 omdömen om elever. Har hunnit fyra klasser på fyra timmar. Bara fjorton klasser kvar... Det som stör mig i min koncentration är brådskande toalettbesök (gissa varför) och andningssvårigheter eftersom det börjar bli för tungt att ha magen mellan mig och datorn.
Jag känner att jag skulle kunna jobba ihjäl mig på detta jobb! Lite dumt med tanke på att det bara ger mig knappa 13.000 i månaden... Visst hör det andra till; barn, hushåll, MAN som ibland är typiskt manlig och musiken och spelandet. Men jobbet är en väsentlig anledning till mitt ibland uppfattade stressiga liv.
Nåväl, 6 lektionsveckor till- sen är det jullov för ett år åtminstone framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0