Jobba hemma?

Hur kan folk som har barn hemma jobba hemma? Jag prövade det i går kväll. Äldst sjunger Malena Ernman i örat på en och yngst tjatar om att få höra "jag är en gummibjörn" hela tiden på datorn där jag sitter och jobbar!
Jag gav upp och gick och spacklade väggen i hallen. När jag efter "4 Timmars torktid" skulle kolla om det var sant, ser jag att yngst också har spacklat. Med fingret i det jag spacklat.
Min man är bättre än mig. När han är hemma och barnen också, leker han med dem. Jag hör att han är på kalas, att han är hos frisör´n och på sjukhus. Här blir lätt en konflikt. För jag har inte ro att leka med barnen som han gör. Det ska ju tvättas, städas, plockas osv, osv. "Den som plockar får ligga!" heter det ju. Jag skulle få ligga jämt om det skulle vara rätt. Men jag orkar ju inte efter allt plock! Och man blir inte så pilsk av att mannen inte gör en bråkdel av den städning jag önskade.
Men barnen blir lyckligare. De har ju fått leka kalas, frisör och sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0