allena

När jag spenderar kvällarna själv, får jag ätstörningar. Jag tänker på godis, glass, chips och andra onyttigheter och häver sen i mig detta i den ordning jag har planerat tidigare. När allt är uppätet fortsätter jag att tänka på vad som skulle kunna gömma sig i skåpen och blir själaglad när jag t.ex. kommer på att ett utav barnen hade godis kvar i sin påse från kalaset förra helgen. Allt äts upp! Det är egentligen inte så mycket men det är hela tiden.

Sen tänker jag på vad jag ska göra dagen därpå för att gottgöra det som slätat ut min mage ytterligare. Inte äta så mycket onyttigt, promenera osv. Sen tänker jag på att jag ju faktiskt är gravid och att det de två förra gångerna var så lätt att förlora kilorna efteråt. Bara att amma och gå lite. Fast då hade jag ju i och för sig haft gallbesvär och inte kunnat äta något fett de senaste tio veckorna av graviditeterna. Det kanske kommer den här gången också? Jag hoppas nästan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0